پاک کردن لک کوسن

پاک کردن لک کوسن

بیشتر کوسن‌های مبل بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه این کوسن‌ برای تحمل سایش و پارگی زیادی طراحی شده‌اند، اما تمیز کردن و مراقبت مناسب از آن‌ها باعث حفظ ظاهر اثاثیه شما خواهد شد. لکه، کثیفی و موی حیوانات خانگی می‌تواند بافت را در بیشتر پارچه‌های کوسن از بین ببرد که همچنین با گذشت زمان باعث پخش شدن لکه روی بالشتک می‌شود. بنابراین تمیز نگه داشتن بالش‌های مبل از اهمیت بالایی برخوردار است. پس اگر پاک کردن لک کوسن برای شما به معضلی تبدیل شده حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید:

جنس کاور کوسن خود را شناسایی کنید:

ابتدا باید جنس و متریال کاور کوسن خود را تشخیص دهید زیرا محلول‌های تمیز کننده متنوعی برای هر جنس از کوسن وجود دارد. علاوه بر این، برخی از پارچه‌ها باید به شیوه‌ای خاص برای رسیدن به بهترین نتایج به کار گرفته شوند. حتی برخی ممکن است نیاز به روش خاصی از خشک کردن نیاز داشته باشند. برخی پارچه‌های رایج در کاناپه عبارتند از:

  • مخمل
  • ساتن
  • چرم
  • کتان
  • ترکیب پنبه

دستورالعمل تمیز‌کردن را چک کنید:

بر روی برچسب‌های کاناپه و یا بالش‌های مبل معمولاً دستورالعملی درج شده که به شما راهنمایی می‌کند که کوسن چه نوع بافتی دارد و چگونه این پارچه می‌تواند به بهترین نحو تمیز شود. برخی از کلمات اختصاری که به طور معمول ممکن است در برچسب‌های خود مشاهده کنید عبارتند از:

  • W: از پاک‌کننده‌ی مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • S: تمیز کردن با شوینده‌ها بدون نیاز به آب، برای مثال، حلال‌های تمیز کردن خشک.
  • WS: هر دو تمیزکننده بدون نیاز به آب و خشک مناسب است
  • X: تنها تمیز کردن حرفه‌ای، اگرچه استفاده از جاروبرقی نیز قابل‌قبول است.

 

تمیز کردن لک کوسن با جاروبرقی:

  1. شما می‌بایستی تمام گرد و غبار، مو و هر چیز دیگری را که ممکن است در گوشه و کنار کوسن خود انباشته‌شده قبل از استفاده از هر نوع پاک‌کننده مایع از سطح آن حذف کنید. برای اغلب پارچه‌ها, جاروبرقی گزینه مناسبی برای پاک کردن غبار  و مو می‌باشد.
  • بیشتر جاروبرقی‌ها دارای لوازمی هستند که با استفاده از سری نرم آن می‌توان به بهترین نتیجه دست یافت.
  • اگر جاروبرقی ندارید, کاور کوسن را بیرون بکشید و آن را به طور کامل تکان دهید. دقت کنید که زیر و اطراف کوسن‌ها را به خوبی تمیز کنید. تمام سطح مبل خود را تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار نگه دارید زیرا این امر موجب حفاظت از کوسن‌های مبل می‌شود.

تمیزکننده خود را قبل از استفاده تست کنید:

هر زمان که از یک جاروبرقی و یا حتی یک تمیزکننده جدید استفاده می‌کنید، باید ابتدا آن را امتحان کنید. یک نقطه کوچک را انتخاب کنید که خارج از دید باشد و مقدار کمی تمیزکننده استفاده کنید تا ببینید آیا به پارچه آسیب خواهد زد یا خیر.

نواحی که به شدت آلودگی دارند را قبل از هر چیزی ترمیم کنید:

در بیشتر بخش های فروشگاه‌های عرضه‌کننده مواد بهداشتی، برای پاک کردن لک کوسن می‌توانید اسپری‌های تمیزکننده قبل از شستن مبلمان را پیدا کنید. از این اسپری روی کوسن استفاده کنید و اجازه دهید اسپری تا پایان زمانی که روی لیبل بالشتک درج شده‌است،‌ بماند و یا به آرامی لکه را با یک اسفنج مرطوب و مواد شوینده آغشته کرده و اجازه دهید محلول برای چند دقیقه قبل از اعمال مرحله بعدی در اقدامات تمیز کردن تنظیم شود.

کوسن را برای ثبات رنگ بررسی کنید:

می‌توانید ترکیبی از آب و مواد شوینده را درون قسمت داخلی کوسن بمالید و بگذارید چند دقیقه قبل از شستشوی آن بماند. اگر تغییر رنگی مشاهده شد، کوسن را چه با دست چه با ماشین، شستشو نکنید. می‌بایستی روکش کوسن را به خشکشویی برسانید.

 

امیدوار هستیم این مقاله برای تمیز کردن لک از کاور کوسن مبلمانتان مفید واقع شده باشد.

 


تمامی طرح‌های کوسن


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.